Αναχώρηση λεωφορείου από Θεσσαλονίκη στις 8:00 στο άγαλμα Βενιζέλου.
Συγκέντρωση στις 9:00 στο δικαστικό μέγαρο Σερρών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΩΝ 30 ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΘΕΝΤΩΝ
Το καμπ της Σιντικής Σερρών είναι μια απομονωμένη κλειστή φυλακή όπου 700 νέοι άνδρες κρατούνται για απροσδιόριστο διάστημα σε καθεστώς «διοικητικής κράτησης» χωρίς να έχουν διαπράξει κανένα αδίκημα. Οι συνθήκες είναι τραγικές: υπερπληθυσμός, έλλειψη ρουχισμού, ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και τροφής, περιορισμένη πρόσβαση σε διερμηνεία, ολοκληρωτική απαγόρευση εξόδου, απαγόρευση επικοινωνίας και επαφής των έξω με τους μέσα και υπό τον διαρκή έλεγχο των ΜΑΤ και της ΟΠΚΕ.
8/2025: Έγκλειστοι του καμπ μεταφέρονται υποσιτισμένοι στο νοσοκομείο. Τον ίδιο μήνα, κάποιοι επιχειρούν να αποδράσουν και συλλαμβάνονται και ένας από αυτούς ξυλοκοπείται από μπάτσους. Συγκρατούμενοί του προχώρησαν σε καθιστική διαμαρτυρία ενώ την επόμενη μέρα ξεκινούν απεργία πείνας με αιτήματα σχετικά με τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης, τα οποία δεν ικανοποιούνται.
11/2025: Οι έγκλειστοι εξεγείρονται και κάποιοι επιχειρούν να αποδράσουν. Το κράτος απάντησε με καταστολή, βασανιστήρια και την εκδικητική καταδίκη 30 μεταναστών σε φυλάκιση 3 ετών χωρίς ελαφρυντικά, σε μια δίκη-παρωδία .
Τους τελευταίους μήνες οι μετανάστες στη δομή συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας μέσα στο καμπ, συγκρούσεις και απεργίες πείνας και δίψας με αιτήματα σχετικά με τις συνθήκες διαβίωσης και τις καθυστερημένες διαδικασίες ασύλου, φωνάζοντας ότι θέλουν ελευθερία και δικαιοσύνη για όλους.
Δεν κλείνουμε τα μάτια στη βαρβαρότητα και στα σύγχρονα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Στηρίζουμε τον αγώνα των εγκλείστων της Σιντικής και απαιτούμε την άμεση απελευθέρωση των 30 καταδικασθέντων. Στεκόμαστε ενάντια στην απανθρωποποίηση και τον φασισμό, προτάσσοντας την αλληλεγγύη και την κοινή δράση ντόπιων και μεταναστών σε κάθε γειτονιά.
Λευτεριά στους 30 της Σιντικής
ΟΛΟΙ-ΕΣ-Α ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΕΓΑΡΟ ΣΕΡΡΩΝ
Ανοιχτή Συνέλευση για το καμπ-κολαστήριο της Σιντικής
ΣΕΡΡΕΣ-ΕΦΕΤΕΙΟ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 26 ΙΟΥΝΗ
ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ – ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΣΤΕΓΗ, ΑΣΥΛΟ, ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
Το Νοέμβριο του 2025 έγινε εξέγερση στη Σιντική από 235 πρόσφυγες που είχαν μεταφερθεί εκεί από την Κρήτη και 30 από αυτούς οδηγήθηκαν στη φυλακή. Η δίκη τους(έφεση )θα γίνει στις 26 Ιουνίου. Η Σιντική η οποία είναι μια «ελεγχόμενη δομή κράτησης» όπως ονομάζεται με βάση τον τελευταίο νόμο του Υπουργείου Μετανάστευσης. Πρακτικά φυλακή στην οποία στοιβάζονται σε
απαράδεκτες συνθήκες διαβίωσης περίπου 800 πρόσφυγες, οι οποίοι εδώ και τέσσερις μήνες ζουν σε κοντέινερ, χωρίς δικαίωμα να βγουν έξω από το στρατόπεδο και ταυτόχρονα χωρίς να τους δίνεται άσυλο. Χωρίς επαρκή υγειονομική περίθαλψη, σωστό ρουχισμό.
Είναι μια ακόμα πλευρά των αντιμεταναστευτικών και αντιπροσφυγικών πολιτικών της κυβέρνησης, της Ε.Ε. και όλων των καπιταλιστικών χωρών. Φυλακή, διώξεις, ζωή αβίωτη, εκμετάλλευση ή θάνατος στα σύνορα και στη θάλασσα του Αιγαίου είναι οι «επιλογές» που δίνονται στους πρόσφυγες.
Άλλωστε το στρατόπεδο της Σιντικής είναι ένα από τα «καμάρια» της κυβέρνησης, που τ συσχετίζει μάλιστα με τα αντίστοιχα που φτιάχνει ο Τραμπ! Ακόμα κι εκεί όμως δεν μπορεί να επιβληθεί σιγή νεκροταφείου.
ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ
Ο αγώνας για την ανατροπή του αντιμεταναστευτικού άρθρου 79 του νόμου 5218/25 που ορίζει επιστροφές των προσφύγων που έρχονται από τις ακτές της Β. Αφρικής δεν έχει τελειώσει!. Κατάργηση όλων των αντιπροσφυγικών νόμων!
Να ανοίξουν τα σύνορα για την προσφυγιά, να μπορούν να υποβάλλουν αίτημα διεθνούς προστασίας-ασύλου και να ταξιδέψουν στον προορισμό τους. Όχι σε τείχη και φράκτες. Να πάψει η δολοφονική πολιτική των κλειστών συνόρων για τους πρόσφυγες. Να σταματήσουν οι επαναπροωθήσεις και οι απελάσεις.
Να δοθεί άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες, όχι στον εγκλεισμό τους. Να ζήσουν όσοι/ες επιθυμούν μαζί μας με μέριμνα και στήριξη της διαμονής τους μέσα στις πόλεις και τα χωριά μας και όχι σε γκέτο, με ελευθερίες και πλήρη εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα.
Να καταργηθούν όλα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Τροφή, νερό, αξιοπρεπή στέγαση στους πρόσφυγες που φτάνουν στα παράλια της Κρήτης και όπου αλλού στην ελληνική επικράτεια. Όχι στη φυλάκιση, τις απελάσεις τους και την άρνηση του δικαιώματος υποβολής αίτησης ασύλου.
Να μπει τέρμα στις ρατσιστικές, ξενοφοβικές αντιπροσφυγικές πολιτικές της Ε.Ε. και της κυβέρνησης της Ν.Δ. και όλων των κυβερνήσεων των χωρών της Ε.Ε..
Να σταματήσουν οι επεμβάσεις, οι πόλεμοι, η λεηλασία των χωρών της Αφρικής, της Ασίας, της Μ. Ανατολής από το ΝΑΤΟ, την Ε.Ε., τις ΗΠΑ. Απεμπλοκή της χώρας από τους πολέμους.
Μπορούμε να ζήσουμε όλοι-ες μαζί χωρίς πολέμους, καταπίεση, εκμετάλλευση σε μια κοινωνία αλληλεγγύης και φιλίας των λαών, διαχωρισμούς και αντιπαλότητες φυλής, φύλου, εθνικότητας, θρησκεύματος, γλώσσας.
Λευτεριά στην Παλαιστίνη
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ παλεύει για ανοικτά σύνορα για την προσφυγιά, για να κλείσει το στρατόπεδο-κολαστήριο της Σιντικής και όλα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και να απελευθερωθούν οι κρατούμενοι πρόσφυγες από αυτά, να έχουν όλοι-ες στέγη, άσυλο, χαρτιά και δικαιώματα.
ΑΝΤΑΡΣΥΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΙΚΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ
ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ – ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΣΤΕΓΗ, ΑΣΥΛΟ, ΧΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ
Στις 26 Ιούνη εκδικάζεται το Εφετείο των 30 κρατούμενων μεταναστών που εξεγέρθηκαν έναντια στις βάναυσες συνθήκες κράτησης στο κολαστήριο της Σιντικής το 2025.
Τι είναι όμως το κέντρο κράτησης της Σιντικής και πώς έφτασαν οι 234 κρατούμενοι να εξεγείρονται ενάντια στην ατέρμονη κακοποίηση τους από πλευράς του ελληνικού κράτους τον Αύγουστο του 2025. Απομακρυσμένο στα σύνορα το κέντρο κράτησης ή μάλλον το στρατόπεδο συγκέντρωσης της Σιντικής αποτελεί ένα ακόμη τερατούργημα του ελληνικού κράτους απέναντι στην υποδοχή των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών. Το κάμπ το 2025 μετατρέπεται σε κλειστή φυλακή και 700 μετανάστες θεωρούνται σε καθεστώς “διοικητικής κράτησης”- χωρίς να έχουν διαπράξει οποιοδήποτε έγκλημα. Οι συνθήκες κράτησης είναι απάνθρωπες- στοιβαγμένοι σε κοντέινερ και με σταθερές ελλείψεις ρουχισμού και τροφής το ελληνικό κράτος απαξιώνει τη ζωή εκατοντάδων ανθρώπων μόνο και μόνο επειδή είναι μετανάστες. Οι μετανάστες κρατούμενοι στη Σιντική δεν έσκυψαν το κεφάλι- τον Αύγουστο πραγματοποιείται απόπειρα απόδρασης και τον Νοέμβρη ξεσπάει εξέγερση των κρατούμενων μεταναστών που καταλήγει στη σύλληψη των 30 που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο ειδώλιο.
Η στάση του ελληνικού κράτους απέναντι στους μετανάστες της Σιντικής δεν αποτελεί εξαίρεση- είναι ο κανόνας. Σε αγαστή συνεργασία με την ΕυρωπαΪκή Ένωση και την FRONTEX, η κυβέρνηση προωθεί και υλοποιεί την πολιτική της Ευρώπης Φρούριο- όποιος δεν πεθάνει στον φράχτη του Έβρου ή στον Αιγαίο όπως είδαμε με το τραγικό έγκλημα στην Πύλο- θα τον υποδεχτούν φυλακές στις οποίες με το ζόρι θα επιβιώνει και δεν θα έχει οποιαδήποτε ενημέρωση για τη διαδικασία απόκτησης ασύλου.
H Ευρώπη της Δημοκρατίας και των Ευκαιριών κλείνει τις πόρτες της στους κατατρεγμένους των πολέμων που η ίδια ενισχύει. Την ώρα που δαπανούνται 800 δις στο REARM EUROPE και η Ελλάδα εντείνει τις σχέσεις της με το ΝΑΤΟ, τις ΗΠΑ και το Ισραήλ μετανάστες και πρόσφυγες πεθαίνουν στα σύνορα της χώρας ή και μέσα στις ίδιες τις δομές κράτησής του. Άλλωστε το στρατόπεδο της Σιντικής είναι ένα από τα «καμάρια» της κυβέρνησης, που το συσχετίζει μάλιστα με τα αντίστοιχα που φτιάχνει ο Τραμπ! Ακόμα κι εκεί όμως δεν μπορεί να επιβληθεί σιγή νεκροταφείου.
Άμεση ανατροπή του αντιμεταναστευτικού άρθρου 79 του νόμου 5218/25 που ορίζει τις επιστροφές των προσφύγων που έρχονται από τις ακτές της Β. Αφρικής! Άμεση κατάργηση όλων των αντιπροσφυγικών νόμων!
Ανοιχτά σύνορα για την προσφυγιά, να μπορούν να υποβάλλουν αίτημα διεθνούς προστασίας-ασύλου και να ταξιδεύουν στον προορισμό τους! Όχι σε τείχη και φράκτες! Όχι σε pushbacks, απελάσεις!
Να δοθεί άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες, ούτε σκέψη για συνέχεια του εγκλεισμού τους! Άμεση στήριξη της διαμονής τους στις πόλεις και τα χωριά και όχι σε στρατόπεδο-γκέτο! Πλήρης κοινωνική και εργασιακή ενσωμάτωση!
Κατάργηση εδώ και τώρα όλων των στρατοπέδων συγκέντρωσης! Τροφή, νερό, στέγαση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη προσβάσιμη για όλες/α/ους!
Να σταματήσουν οι επεμβάσεις, οι πόλεμοι και η λεηλασία των χωρών από τους ιμπεριαλιστές! Άμεση απεμπλοκή της Ελλάδας από τον πόλεμο! Έξω από ΝΑΤΟ-ΕΕ!
Όλοι/ες/α στη συγκέντρωση έξω από το Δικαστικό Μέγαρο των Σερρών την Παρασκευή 26 Ιουνίου στις 9:00!
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΙΚΗ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ
Ανακοίνωση της Attack στα ΑΕΙ για τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης στο camp της Σιντικής Σερρών
Την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026 εκδικάζεται η έφεση των 30 κρατουμένων μεταναστών του camp της Σιντικής στο Δικαστικό Μέγαρο των Σερρών.
ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΤΟ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΟ-ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΑΛΛΟΥ ΠΝΙΓΜΕΝΟΙ ΑΛΛΟΥ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ ΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΟΙ ΚΟΛΑΣΜΕΝΟΙ
Τον Νοέμβριο του 2025 στο καμπ της Σιντικής Σερρών, που αποτελεί μια απομονωμένη φυλακή στα σύνορα, έγινε εξέγερση από 235 πρόσφυγες που κρατιούνται φυλακισμένοι με άθλιες συνθήκες διαβίωσης εκεί. Η παραπάνω εξέγερση είχε ως αποτέλεσμα του 30 από αυτούς να οδηγηθούν στην φυλακή, με την έφεση τους να λαμβάνει χώρο στις 26 Ιουνίου! Η Σιντική αποτελεί μια «ελεγχόμενη δομή κράτησης», όπως θέλουν να την αποκαλούν το Υπουργείο Μετανάστευσης με τον τελευταίο νόμο, ή όπως θα λέγαμε εμείς ένα επίγειο
κολαστήριο. Οι συνθήκες κράτησης-φυλάκισης των ανθρώπων (700 ανδρών που μεταφέρθηκαν από την Κρήτη) είναι τραγικές, με υπερπληθυσμό σε κοντέινερ (!), έλλειψη ρουχισμού, έλλειψη ιατροφαρμακευτικής βοήθειας αλλά και τροφής, με αποκορύφωμα τον Αύγουστο του 2025 που μετανάστες μεταφέρονται υποσιτισμένοι στο νοσοκομείο! Η εν λόγω δομή, όπως και όλα τα σχετικά στρατόπεδα-κολαστήρια ουδεμία των περιπτώσεων δεν λαμβάνουν κάποιο μέτρο σύνδεσης των μεταναστών με την υπόλοιπη κοινωνία αλλά αντιθέτως, μεριμνούν την πλήρη απομόνωση τους. Η απομόνωση αυτή φανερώνεται και στο στρατόπεδο Σιντικής με περιορισμένη πρόσβαση σε διερμηνεία στις γλώσσες τους, ώστε να μπορούν έστω να συνεννοηθούν, αλλά και από την ολοκληρωτική απαγόρευση εξόδου τους, επικοινωνίας και επαφής με τον έξω κόσμο αλλά και τη διαρκή παρουσία ΟΠΚΕ και ΜΑΤ για την τρομοκράτηση τους.
Η φυλάκιση των μεταναστών της Σιντικής γίνεται μόνο και μόνο επειδή είναι μετανάστες! Η περίπτωση της Σιντικής, είναι μια ακόμα πλευρά των αντιμεταναστευτικών και αντιπροσφυγικών πολιτικών που έχουν περάσει τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, σε πλήρη σύμπλευση με τις πολιτικές της Ευρώπη-φρούριο και της FRONTEX. Η φυλάκιση, η αβίωτη ζωή σε απαράδεκτες και ανθυγιεινές συνθήκες, η εκμετάλλευση ή ο θάνατος στα σύνορα των προσφύγων αποτελούν το πιο ξεκάθαρο πρόσωπο του κεφαλαίου!
Όλα τα παραπάνω δεν μας φέρνουν σε καμία έκπληξη, τη στιγμή που δαπανώνται δισεκατομμύρια σε πολεμικές δαπάνες, με το REARM EUROPE να αριθμεί 800 δις, τις 9 στρατιωτικές αποστολές εκτός συνόρων, την άμεση εμπλοκή της Ελλάδας στην παλαιστινιακή γενοκτονία και την έρευνα στα πανεπιστήμια μας να εξυπηρετεί όλο και πιο ανοιχτά το κεφάλαιο και πολύ συχνά τους πολεμικούς και ιμπεριαλιστικούς εξοπλισμούς! Έχει έρθει η ώρα όμως να απαντήσουμε!
Όσο μας στοιβάζουν σε κοντέινερ, σε ουρές στα νοσοκομεία που όλο και πιο πολύ υποβαθμίζουν, σε καθημερινή μάχη επιβίωσης απέναντι στα θεόρατα ενοίκια, λογαριασμούς και τιμές super-market, τόσο και εμείς γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται να τους αφήσουμε στιγμή παραπάνω να ελέγχουν το παρόν και το μέλλον μας!
Απαντάμε συλλογικά και συμμετέχουμε ως Attack στα ΑΕΙ στη συγκέντρωση έξω από το Δικαστικό Μέγαρο των Σερρών την Παρασκευή 26 Ιουνίου στις 9:00!
Απαιτούμε και παλεύουμε για:
Άμεση ανατροπή του αντιμεταναστευτικού άρθρου 79 του νόμου 5218/25 που ορίζει τις επιστροφές των προσφύγων που έρχονται από τις ακτές της Β. Αφρικής! Άμεση κατάργηση όλων των αντιπροσφυγικών νόμων!
Ανοιχτά σύνορα για την προσφυγιά, να μπορούν να υποβάλλουν αίτημα διεθνούς προστασίας-ασύλου και να ταξιδεύουν στον προορισμό τους! Όχι σε τείχη και φράκτες! Όχι σε pushbacks, απελάσεις!
Να δοθεί άσυλο και στέγη στους πρόσφυγες, ούτε σκέψη για συνέχεια του εγκλεισμού τους! Άμεση στήριξη της διαμονής τους στις πόλεις και τα χωριά και όχι σε στρατόπεδο-γκέτο! Πλήρης κοινωνική και εργασιακή ενσωμάτωση!
Κατάργηση εδώ και τώρα όλων των στρατοπέδων συγκέντρωσης! Τροφή, νερό, στέγαση και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη προσβάσιμη για όλες/α/ους!
Να σταματήσουν οι επεμβάσεις, οι πόλεμοι και η λεηλασία των χωρών από τους ιμπεριαλιστές! Άμεση απεμπλοκή της Ελλάδας από τον πόλεμο! Έξω από ΝΑΤΟ-ΕΕ!
ΜΕΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ-ΔΟΥΛΕΥΟΥΜΕ ΜΑΖΙ
ΝΤΟΠΙΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΕΣ ΤΣΑΚΙΖΟΥΜΕ ΝΑΖΙ!
ΚΑΛΕΣΜΑ ΣΤΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΤΩΝ 30 ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΕΓΕΡΣΗ ΣΤΟ ΚΑΜΠ ΤΗΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ
Εφετείο Σερρών, Παρασκευή 26/6, 9:00
Στις 12/11, στο καμπ μεταναστών της Σιντίκης, οι κρατούμενοι/ες ξεσηκώνονται, κόβουν τα συρματοπλέγματα και προσπαθούν να αποδράσουν. Οι δυνάμεις της ΕΛΑΣ καταφθάνουν άμεσα στο σημείο, καταστέλλουν την κίνηση των μεταναστριών και συλλαμβάνουν 30 εξ’ αυτών. Την επόμενη, οι συλληφθέντες/ φθείσες, με ορισμένη από το δικαστήριο προφανώς υπεράσπιση, καταλήγουν να καταδικάζονται με την πρωτοφανή ποινή των 3 ετών, ενώ μάλιστα ένας εξ’αυτών καταδικάζεται σε 3 έτη και 7 μήνες χωρίς αναστολή. Αυτή μάλιστα, δεν ήταν η πρώτη προσπάθεια απόδρασης των μεταναστών από το συγκεκριμένο καμπ, αφού στα μέσα Αυγούστου του περασμένου καλοκαιριού, οι άνθρωποι εκεί είχαν επιχειρήσει νέα προσπάθεια απόδρασης μην αντέχοντας να ζουν υπό άθλιες συνθήκες διαβίωσης. Η προσπάθεια τους αυτή είχε πέσει και πάλι στο τοίχος της καταστολής, αφού οι κρατούμενοι/ες ξυλοκοπήθηκαν από τα σκουπίδια της ΕΛΑΣ. Αντανακλαστικά τότε, είχαν απαντήσει με απεργία πείνας, τα αιτήματα της οποίας δεν ικανοποιήθηκαν από την διοίκηση του κέντρου. Τον Μάρτιο του 2026 αρχίζουν νέες κινητοποιήσεις καθώς δεν λύθηκε κανένα από τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν μέσα στο κολαστήριο της Σιντικής, ενώ προστίθεται και το αίτημα της ενημέρωσης τους γύρω από τις διαδικασίες για τις αιτήσεις ασύλου και την περίοδο κράτησης.
Στις 4/5 οι μετανάστ(ρι)ες εξεγέρθηκαν και συγκρούστηκαν με την αστυνομία και το εκδικητικό αποτέλεσμα του κρατικού μηχανισμού ήταν η καταδίκη τεσσάρων σε ποινή φυλάκισης δύο ετών. Στις 11/5 κάποιοι προχώρησαν σε τετραήμερη απεργία πείνας με ορισμένους να αρνούνται και το νερό, ενώ βασικά αιτήματα των κινητοποιήσεων αποτελεί η ελευθερία και η δικαιοσύνη για όλους. Για τους 30 μετανάστες που οδηγήθηκαν στη φυλακή πρωτόδικα, έπειτα από την εξέγερση τον Νοέμβρη του 2025 στο καμπ της Σιντικής, ορίστηκε το εφετείο στις Σέρρες στις 26 Ιουνίου του 2026.
Οι κινητοποιήσεις, οι διαμαρτυρίες και οι εξεγέρσεις στα σημερινά κολαστήρια που αποκαλούνται κέντρα κράτησης μεταναστών δεν είναι παρά το φυσικό επακόλουθο και η τελευταία λύση για όλους τους ανθρώπους που διαμένουν σε αυτά. Άνθρωποι που ξεριζώθηκαν από τα σπίτια τους και τις περιοχές τους, στην αναζήτηση ενός καλύτερου και πιο ανθρώπινου μέλλοντος, έχουν βρεθεί κρατούμενοι/ες από το ελληνικό κράτος. Καθολικός εγκλεισμός, άθλιες συνθήκες διαβίωσης, υγιεινής, ελλειπείς μερίδες φαγητού, στιβαγμένοι υπεράριθμοι μετανάστες/ριες σε κοντέινερ, γελοία ιατρική περίθαλψη, αυστηρός έλεγχος από τις διοικήσεις και την φύλαξη των κέντρων (ενίοτε και από την ίδια την ΕΛΑΣ) είναι μόνο κάποια από τα χαρακτηριστικά της καθημερινότητας των ανθρώπων εκεί, όσο διαρκούν οι ατέρμονες γραφειοκρατικές διαδικασίες έκδοσης ασύλου τους, που τελικά δεν ξέρουν ποτέ και αν θα πάρουν. Δεν είναι παρά μόνο λίγους μήνες πριν, όταν ακούγαμε, τον υπουργό μεταναστευτικής πολιτικής και γνωστό κάθαρμα, Θάνο Πλεύρη, να εξαγγέλει με ύφος καρδηναλίων ότι πρόκειται να χειροτερέψουν ακόμα περισσότερο οι συνθήκες διαβίωσης στα κέντρα, σε μια προσπάθεια να καταστήσει σαφές στους ανθρώπους που περιφέρονται με βάρκες στις θάλασσες ή στα σύνορα των χωρών, ότι η Ελλάδα δεν θα πρέπει να αποτελεί καν επιλογή ή σκέψη για είσοδο σε αυτήν.
Ανάμεσα σε αυτά τα προαναφερθέντα κολαστήρια λοιπόν, υπάρχει ένα, αυτό της Σιντικής, που αποτελεί το πλέον χειρότερο και μάλλον, σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ίδιου του ελληνικού κράτους, το παράδειγμα προς μίμηση για όλα τα υπόλοιπα κέντρα κράτησης μεταναστριών. Σε αυτό το καμπ λοιπόν η καθημερινότητα των κρατουμένων συνοδεύεται από συνθήκες που είναι δύσκολο για έναν άνθρωπο να τις φανταστεί, δεν γίνεται λόγος για το να τις βιώσει: Έλλειψη τροφής και γευμάτων, ολοκληρωτική απαγόρευση εξόδου, διαρκής αστυνόμευση, μηδενική επικοινωνία με τον “έξω κόσμο”, έλλειψη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και ρουχισμού.
Τα κέντρα κράτησης είναι τα κολαστήρια που έχει δημιουργήσει το ελληνικό κράτος για τους μεταναστευτικούς πληθυσμούς και φυσικά είναι μόνο ένα κομμάτι της συνολικής αντιμεταναστευτικής πολιτικής του. Tα pushbacks και οι επιθέσεις του ελληνικού λιμενικού, που δεν διστάζει ακόμα και να ανοίξει πυρ και να δολοφονήσει, σε βάρος μεταναστών στο Αιγαίο είναι καθημερινό φαινόμενο και επίσημα διακηρυγμένη πολιτική του κράτους. Το ναυάγιο της Πύλου, με τους 600 και πλέον νεκρούς, δεν ήταν η εξαίρεση, αλλά η κορυφή του παγόβουνου σε όλες τις επιθέσεις και τις δολοφονίες σε βάρος αυτών των ανθρώπων ανα τα χρόνια από το ελληνικό κράτος. Το τελευταίο δεν διστάζει μάλιστα να παρουσιάζει την στρατιωτικοποίηση και την ισχυρή φύλαξη και των χερσαίων συνόρων του, με αποκορύφωμα φυσικά το τι γινόταν στον Έβρο ιδίως τα προηγούμενα χρόνια (Φεβρουάριος-Μάρτιος του 2020), ως μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες, διατρανώνοντας ότι κατάφερε να την κάνει συνολικότερο κτήμα της ευρωπαικής ένωσης και να υιοθετηθεί και από άλλα κράτη εντός αυτής. Αρωγό φυσικά σε αυτή του την προσπάθεια , έχει τα ΜΜΕ, που με αισχρή προπαγάνδα επιχειρούν καθημερινά την δαιμονοποίηση των μεταναστών/ριων παρουσιάζοντας συνεχώς στοιχεία εγκληματικότητας για αυτούς, προσπαθόντας έτσι να αποσπάσει την απαραίτητη κοινωνική συναίνεση για το κράτος και την παραπάνω πολιτική του.
Λίγους μήνες πριν, μάλιστα ψηφίστηκε νέο αντιμεταναστευτικό νομοσχέδιο – έκτρωμα σε συνέχεια όλων των παραπάνω. Αυτό προβλέπει την εφαρμογή μέτρων που υπερβαίνουν ακόμη και τα όρια της αστικοδημοκρατικής νομιμότητας και επιχειρεί να απογυμνώσει τους μεταναστευτικούς πληθυσμούς από κάθε έννοια ανθρώπινης υπόστασης. Έρχεται να ενισχύσει τον διαρκή πόλεμο του ελληνικού κράτους ενάντια στους μετανάστες. Αρχικά καταργείται η 7ετία, που μέχρι τώρα όριζε πως εάν κάποια μετανάστρια αποδείκνυε την 7ετή παραμονή της ή τριετή παραμονή με αποδεδειγμένη νόμιμη εργασία στην Ελλάδα, αποκτούσε το δικαίωμα αίτησης άδειας παραμονής χωρίς προσφυγικό άσυλο. Πλέον, στο πλαίσιο του νέου νομοσχεδίου δεν προβλέπεται καμία νομιμοποίηση, ακόμα και αν βρίσκονται στη χώρα για χρόνια. Επιπλέον, αυστηροποιούνται οι ποινές για παράνομη είσοδο στη χώρα,αυξάνοντας τες από 3 μήνες σε 2 χρόνια, ή ακόμη και 3 χρόνια αν η κριθεί πιο επιβαρυμένη περίπτωση από την αστική δικαιοσύνη. Τα ασφυκτικά μέτρα όμως δεν προβλέπονται μόνο για όσες και όσους θεωρούνται “παράνομοι” από το ελληνικό κράτος, αλλά και για τους μετανάστες που έχουν πάρει προσωρινή άδεια παραμονής,με την επιτήρηση των ζωών τους να είναι πολύ πιο ασφυκτική. Την ίδια στιγμή παρατηρούμε την άλλη όψη της αντιμεταναστεύτικης πολιτικής του ελληνικού κράτους, αυτή της δημιουργίας ενός υποτιμημένου και ελεγχόμενου εργατικού δυναμικού προς όφελος της παραγωγής κεφαλαίου. Συγκεκριμένα, σε συνέχεια όλων των προηγούμενων αντιμενταστευτικών νομοσχεδίων, προβλέπεται η προσωρινή άδεια παραμονής σε όσους/ες εργάζονται για να καλυφθούν “οι ανάγκες της ελληνικής οικονομίας” σε τομείς όπως ο τουριστικός, ο κατασκευαστικός και η αγροτική παραγωγή. Η βασική κατεύθυνση παραμένει η ίδια με τα προηγούμενα έτη με βασικό σημείο πως «η άδεια διαμονής θα ανακαλείται αν αυτός/ή δεν εργάζεται» δείχνοντας απροκάλυπτα την κεντρική πολιτική του κράτους ενάντια στους μετανάστες: είτε παρανομοποιείσαι είτε δουλεύεις υποτιμημένα και συνήθως σε άθλιες συνθήκες. Και όλα αυτά αν δεν βρεθούν πρώτα αντιμέτωποι/ες με την δολοφονική πολεμική διαχείριση του ελληνικού κράτους εναντίων των μεταναστών στα σύνορα.
Στο διεθνές πλαίσιο της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης με τις όλο και πιο συνδεόμενες, πολεμικές συγκρούσεις να εξαπλώνονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη, η αντιμεταναστευτική πολιτική πηγαίνει χέρι χέρι με τις πολεμοκάπηλες βλέψεις του ελληνικού κράτους. Διεκδικώντας την ενίσχυση της γεωπολιτικής ισχύος, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της ελληνικής αστικής τάξη και κυρίως του ελληνικού εφοπλιστικού κεφαλαίου, αλλά και στοχεύοντας στην συνολικότερη πολεμική αναδιάρθρωση της κοινωνίας, το ελληνικό κράτος δεν αποτελεί απλό παρατηρητή αυτής της κατάστασης αλλά ενεργό συνένοχο. Για αυτό το λόγο στέλνει πολεμικές φρεγάτες στην Ερυθρά Θάλασσα, F-16 στην Κύπρο, με φόντο τον ανταγωνισμό και με την Τουρκία, έχει τροφοδοτήσει με συστοιχίες πυραύλων patriot τη Σαουδική Αραβία, ενώ συγχρόνως στηρίζει πολιτικά και στρατιωτικά το κράτος-απαρτχάιντ του Ισραήλ. Παράλληλα, οι νατοϊκές και αμερικανικές βάσεις ανά την επικράτεια, όπως αυτές της Σούδας και της Αλεξανδρούπολης, λειτουργούν ως σημεία ανεφοδιασμού και υλικοστρατιωτικής τροφοδότησης του πολέμου που αιματοκυλάει τους λαούς και τις εργατικές τάξεις της Μέσης Ανατολής. Επίσης συνηγορεί και συμμετέχει στο πρόγραμμα επανεξοπλισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης ύψους 800 δις. ευρώ, ενώ συνεχίζει να βρίσκεται σταθερά στα κράτη με τις μεγαλύτερες δαπάνες σε εξοπλισμό επί του ΑΕΠ, σύμφωνα με τους στόχους της ΝΑΤΟϊκής συμμαχίας. Μέσα σε αυτή την συνθήκη και σε άμεση σύνδεση με την πειθάρχηση της κοινωνικής βάσης και την καλλιέργεια εθνικιστικών αφηγημάτων επιχειρεί να ενισχύσει τα αφηγήματα πέρι “μεταναστών εγκληματιών” που “θα μας κλέψουν τις δουλειές” ενώ στην πραγματικότητα αποτελούν το πιο υποτιμημένο τμήμα της κοινωνικής βάσης που έρχεται αντιμέτωπο με τις χειρότερες συνθήκες διαβίωσης και εργασίας. Την ίδια στιγμή το ελληνικό κράτος απαγορεύει την έκδοση ασύλου σε ιρανούς/ές μετανάστες/ριες, τους οποίους κατά τ’άλλα θέλει να “απελευθερώσει” και συνεχίζει αμείωτα τον από κοινού πόλεμο σε συνεργασία με το τουρκικό κράτος που διεξάγεται ενάντια στους μεταναστευτικούς πληθυσμούς στις επικράτειές των δύο χωρών και στο Αιγαίο.
Παρόλα αυτά,οι αντιδράσεις των καταπιεσμένων θα αποτελούν πάντα εμπόδιο στις ρατσιστικές πολιτικές εξαίρεσης των εθνών- κρατών. Η εξέγερση των μεταναστών στο καμπ της Σιντικής ήρθε να προστεθεί σε άλλες διαμαρτυρίες και συχνές απεργίες πείνας στα κέντρα, από ανθρώπους που εκτός των υπολοίπων, πολλές φορές διαμαρτύρονται για τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα. Διαμαρτυρίες που φυσικά μένουν στην σφαίρα του αόρατου για τα ΜΜΕ. Ωστόσο εμείς πρέπει να δείχνουμε την αμέριστη αλληλεγγύη μας σε αυτούς τους ανθρώπους. Αποτελούν το, πλέον εξαθλιωμένο , κομμάτι της εργατικής τάξης και ωφείλουμε να αναπτύξουμε κοινότητες αγώνα μαζί τους απέναντι σε κράτος και κεφάλαιο που μας καταληστεύουν καθημερινά. Όπου υπάρχει κατάπιεση και εκμετάλλευση υπάρχει και αντίσταση.Από τον Έβρο μέχρι το Ιραν, το Σουδάν και τον μαχόμενο παλαιστινιακό λαό, χρέος μας είναι η αδιαπραγμάτευτη αλληλεγγύη με τις καταπιεσμένες αυτής της γής. Ενάντια στον καπιταλιστικό ζόφο που αναπαράγουν τα έθνη- κράτη, να προτάξουμε την διεθνιστική μας αλληλεγγύη και τις αντιστάσεις του πολυεθνικού προλεταριάτου.
ΛΕΥΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ 30 ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΟΥ ΕΞΕΓΕΡΘΗΚΑΝ ΣΤΟ ΚΑΜΠ ΤΗΣ ΣΙΝΤΙΚΗΣ
ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΚΟΛΑΣΤΗΡΙΑ
ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΣΤΡΑΤΟΠΕΔΑ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗΣ
ΚΟΙΝΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΝΤΟΠΙΩΝ-ΜΕΤΑΝΑΣΤΡΙΩΝ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Ανάρες, ομάδα δράσης & αλληλεγγύης

