Η πυρκαγιά σε πυλώνα ηλεκτροδότησης κοντά σε ένα γιγαντιαίο εργοστάσιο της Tesla κοντά στο Βερολίνο διέκοψε την παροχή ρεύματος και οδήγησε σε παύση της παραγωγής για αρκετές ημέρες.
Την ευθύνη για την επίθεση στις 5 Μαρτίου ανέλαβε η ομάδα με την ονομασία Vulkan Gruppe: “Με το σαμποτάζ μας, θέσαμε ως στόχο να πετύχουμε το μεγαλύτερο δυνατό μπλακ άουτ του εργοστασίου Gigafactory”, εξήγησε το δελτίο Τύπου που εκδόθηκε μετά την ενέργεια.
Το Gigafactory είναι το μοναδικό εργοστάσιο του είδους του στην Ευρώπη, που παράγει δεκάδες χιλιάδες ηλεκτρικά οχήματα σχεδιασμένα από τον δισεκατομμυριούχο Έλον Μασκ.
Κάθε αυτοκίνητο Tesla κοστίζει περισσότερα από 40.000 ευρώ και είναι ένα ατσάλινο τέρας που προορίζεται για τους πλούσιους, γεμάτο με τεχνολογία παρακολούθησης, που κινηματογραφεί το περιβάλλον του σε πραγματικό χρόνο, και πολύ ακριβό από την άποψη των σπάνιων μετάλλων. Το τελευταίο “monster truck”, μια φρικτή εφεύρεση που παράγει η εταιρεία, είναι ένα πραγματικό θωρακισμένο τανκ με γεωμετρικά σχήματα, με μήκος σχεδόν 6 μέτρα και βάρος πάνω από 4 τόνους. Απαιτεί άδεια κυκλοφορίας φορτηγού οχήματος και αποτελεί κίνδυνο για τους περαστικούς και τους ποδηλάτες. Γιγαντισμός, πολυτέλεια, άχρηστη τεχνολογία: τα οχήματα της Tesla, σύμβολα του σύγχρονου καπιταλισμού, έχουν γίνει πολλές φορές στόχος διαδηλώσεων στη Γαλλία.
Η Tesla “τρώει γη, πόρους, ανθρώπους και εργατικό δυναμικό και φτύνει 6.000 SUV, φονικές μηχανές και τερατώδη φορτηγά την εβδομάδα γι’ αυτό”, και κατηγορεί το εργοστάσιο ότι “μολύνει τον υδροφόρο ορίζοντα και [καταναλώνει] τεράστιες ποσότητες του ήδη σπάνιου πόσιμου νερού για τα προϊόντα του”.
Η Vulkan Gruppe είχε ήδη αναλάβει την ευθύνη για μια εμπρηστική επίθεση σε ένα εργοτάξιο της Tesla το 2021.
Το εν λόγω εργοστάσιο, που εγκαινιάστηκε το 2022, προκάλεσε την εχθρότητα περιβαλλοντικών ομάδων και κατοίκων της περιοχής, ακόμη και πριν ανοίξει. Η Tesla σχεδιάζει τώρα να επεκτείνει την εγκατάσταση για να διπλασιάσει την παραγωγική ικανότητα, από 250.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως σε 500.000 με στόχο. Σε μια συμβουλευτική ψηφοφορία τον Φεβρουάριο, οι κάτοικοι της περιοχής ψήφισαν με συντριπτική πλειοψηφία κατά της επέκτασης. Οι περιβαλλοντολόγοι καταλαμβάνουν τώρα τη δασική έκταση που απειλείται από το σχέδιο επέκτασης του εργοστασίου.
Η Tesla είναι επίσης συνώνυμη με την κοινωνική βία. Στα εργοστάσιά του, ο Elon Musk αρνείται να υπογράψει κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας για την προστασία των εργαζομένων του.
Το 2022, αυτό το νοτιοαφρικανικής καταγωγής αφεντικό, γεννημένο σε οικογένεια πλούσιων απογόνων εποίκων που κατείχαν ορυχεία σμαραγδιών, έγινε πρωτοσέλιδο όταν ανέλαβε τον έλεγχο του Twitter. Μόλις μια εβδομάδα μετά την αγορά του κοινωνικού δικτύου, ο δισεκατομμυριούχος ξεκίνησε ένα “σχέδιο μείωσης” του εργατικού δυναμικού της εταιρείας κατά το ήμισυ. Χιλιάδες άνθρωποι απολύθηκαν με μια κίνηση, ενημερώθηκαν με ένα απλό e-mail, πριν δουν την πρόσβασή τους στους επαγγελματικούς τους λογαριασμούς και τις εγκαταστάσεις της εταιρείας να κλειδώνουν. Τρεις εβδομάδες αργότερα, ο δισεκατομμυριούχος προσέφερε στους εναπομείναντες εργαζόμενους την επιλογή να δώσουν “τα πάντα, άνευ όρων”, δεσμευόμενοι για “πολλές ώρες εργασίας σε υψηλή ένταση” ή να αποχωρήσουν. Πολλοί παραιτήθηκαν.
Το 2023, ο Μασκ ήταν μία από τις λίγες προσωπικότητες που υποστήριξαν τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος του Μακρόν. Έγραψε στο Twitter: “Η ηλικία συνταξιοδότησης των 62 ετών ορίστηκε όταν η διάρκεια ζωής ήταν πολύ μικρότερη. Είναι αδύνατον ένας μικρός αριθμός εργαζομένων να συντηρεί έναν τεράστιο αριθμό συνταξιούχων”.
Όπως και ο Μακρόν, ο Μασκ αναζητά την παντοδυναμία: αποικίζει τον ουρανό με τους χιλιάδες δορυφόρους του που επισκιάζουν τη θέα των άστρων, ονειρεύεται μια ανθρωπότητα “επαυξημένη” με τσιπ στον εγκέφαλο και έναν κόσμο που θα κυβερνάται από τον απόλυτο φιλελευθερισμό.
Επιμέλεια: Ηρώ Σιαφλιάκη
ΠΗΓΗ: contre-attaque.net