Πανεκπαιδευτικές συγκεντρώσεις ενάντια στον κυβερνητικό αυταρχισμό, τις διώξεις, τα πειθαρχικά, την αξιολόγιση, αλλά και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, την παράδοση σε ιδιώτες, τα Ωνάσεια σχολεία, πραγματοποιούνται την Παρασκευή 31/1, με αποφάσεις των Ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, καθώς και των κατά τόπους ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ. Για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών κηρύσσονται τρίωρες στάσεις εργασίας πανελλαδικά.
Στην Αθήνα συγκέτρωση στις 13:00 στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Στην Θεσσαλονίκη στις 12:00 στο άγαλμα Βενιζέλου
Τρίωρη πανελλαδική στάση εργασίας
ΟΛΜΕ: 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 – ΗΜΕΡΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ
Ενάντια στις διώξεις και στην ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες της κλιμάκωσης μιας πολιτικής διοικητικών διώξεων ενάντια στον κόσμο της εκπαίδευσης. Πειθαρχικές ποινές και μέτρα σε μια λογική ποινικοποίησης του απεργιακού δικαιώματος αναδεικνύουν τη λανθασμένη προτεραιοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής. Δεν είναι η καταστολή της συνδικαλιστικής δράσης των εκπαιδευτικών, η απάντηση στα τεράστια προβλήματα των σχολείων.
Οι παραπομπές σε πειθαρχικό με την επίκληση της «παρακώλυσης της αξιολόγησης» αποτελούν στην πραγματικότητα μια εκδικητικού και τιμωρητικού χαρακτήρα ενέργεια κατά όσων ασκούν το απεργιακό τους δικαίωμα και εφαρμόζουν τις συλλογικές αποφάσεις της ΟΛΜΕ αλλά και της ΑΔΕΔΥ.
Αντί το Υπουργείο Παιδείας να στηρίξει τους εκπαιδευτικούς που μάχονται καθημερινά για να κρατήσουν όρθια τα σχολεία τους, τους διώκουν και τους στοχοποιούν. Ιδιαίτερα στοχοποιούν νεοδιόριστους, οι οποίοι για χρόνια «γύριζαν» σε όλη την χώρα σε συνθήκες εξαιρετικής δυσκολίας και σήμερα βρίσκονται αντιμέτωποι με παραπομπές σε πειθαρχικά αντί να έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες μονιμοποίησης τους. Ενώ σχολεία και τμήματα συγχωνεύονται, οι μισθοί παραμένουν μισθοί κανονικοποίησης της φτώχειας και οι υποδομές αντιμετωπίζουν προβλήματα εκρηκτικής έκτασης, η κυβέρνηση επιλέγει να δώσει ουσιαστικά και επικοινωνιακά προτεραιότητα σε πολιτικές ασφυκτικού περιορισμού της συνδικαλιστικής δράσης.
Εκφράζουμε με απόλυτο τρόπο την αντίθεση και την εναντίωση της Ομοσπονδίας σε αυτή την πολιτική επιλογή και τη διοικητική πρακτική. Είμαστε απέναντι στην προσπάθεια αυτή της συντριβής της συνδικαλιστικής δράσης και θα αγωνιστούμε με αποφασιστικότητα απέναντι σε μια τέτοια επιλογή που διαμορφώνει συνθήκες εξοντωτικές για τις συνδικαλιστικές ελευθερίες.
Η επιλογή στην οποία προχωρούν η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και η διοικητική πυραμίδα συγκροτεί μια πραγματικότητα καχεκτική, σχεδόν δυστοπική για την ύπαρξη και τη λειτουργία των συνδικάτων. Το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αλλαγές με βαθιά συντηρητικό περιεχόμενο και αντιδημοκρατικό χαρακτήρα στη σύνθεση και τη λειτουργία των Πειθαρχικών Συμβουλίων των Δημοσίων Υπαλλήλων. Ο σχεδιασμός του αποκλεισμού των εκπροσώπων των εργαζομένων συνιστά εκτροπή από μια δημοκρατική παράδοση χρόνων την ώρα που για το ζήτημα των καθυστερήσεων δεν είναι υπεύθυνοι οι αιρετοί που αποτελούν μειοψηφία στο πεδίο της λειτουργίας των πειθαρχικών.
Η γενίκευση των διώξεων και η προσπάθεια επιβολής πειθαρχικών συμβουλίων χωρίς τη συμμετοχή των εκπροσώπων των εργαζομένων κατασκευάζουν ένα εξαιρετικά ασφυκτικό εργασιακό περιβάλλον με όρους απόλυτα περιοριστικούς, σχεδόν εξοντωτικούς για κατακτήσεις και δικαιώματα δεκαετιών του κόσμου της εκπαίδευσης, του κόσμου της εργασίας.
Ενωμένες και ενωμένοι θα δώσουμε τη μάχη για την υπεράσπιση της συνδικαλιστικής δράσης και των συνδικαλιστικών ελευθεριών. Γιατί το μόνο καταφύγιο μας είναι η δύναμη των πολλών, η συσπείρωση όλων μας στις αξίες και την αποστολή του συνδικάτου για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο αλλά και για ανθρώπινες συνθήκες ζωής και εργασίας.
- Εκφράζουμε τη συμπαράσταση μας στους/στις διωκόμενους/ες συναδέλφους/ισσες και δηλώνουμε ότι ο κόσμος της εκπαίδευσης με όρους ενότητας και αλληλεγγύης θα σταθεί απέναντι στις πολιτικές με πρόσημο τον περιορισμό στα δικαιώματα των εργαζομένων.
- Απαιτούμε να σταματήσει κάθε πειθαρχική δίωξη για συμμετοχή σε συνδικαλιστική δράση. Να μην προχωρήσουν οι αντιδραστικές αυτές αλλαγές στα πειθαρχικά συμβούλια. Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων είναι αδιαπραγμάτευτη.
- Προχωρά σε Πανελλαδική Μέρα Δράσης ενάντια στις διώξεις, μαζί με τις υπόλοιπες εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες και καλεί τις ΕΛΜΕ σε όλη την Ελλάδα να οργανώσουν πολύμορφες, και ανοιχτές προς την υπόλοιπη κοινωνία και τους εργαζόμενους, δράσεις και κινητοποιήσεις, την Παρασκευή 31/1/2025. Στην Αθήνα με συγκέντρωση-κινητοποίηση στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις 13:00. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων προκηρύσσει 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (11:00 -14:00) και καλεί σε μαζική συμμετοχή.
Εδώ και τώρα να σταματήσουν όλες οι διώξεις συναδέλφων!
Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δε θα περάσουν!
ΔΟΕ: 31 Ιανουαρίου 2025 – Ημέρα Πανελλαδικής Δράσης ενάντια στις άδικες πειθαρχικές διώξεις και τις καθαιρέσεις από θέσεις ευθύνης εκπαιδευτικών που υλοποιούν τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου καθώς και τις αντιδημοκρατικές ανατροπές που δρομολογούνται στα πειθαρχικά συμβούλια με την αποπομπή των αιρετών
Συναδέλφισσες, συναδέλφοι
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. εντείνουν τον αυταρχισμό απέναντι στους εκπαιδευτικούς. Αυτές τις μέρες κλιμακώνουν την τιμωρητική τακτική των διώξεων απέναντι σε όσους/ες υλοποιούν τις συλλογικές αποφάσεις των οργάνων της Ομοσπονδίας (Ολομέλεια Προέδρων 1/4/2024, 93η ΓΣ) για την ατομική αξιολόγηση.
Υπενθυμίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε υποπέσει σε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα, αλλά συμμετέχουμε σε μια συλλογική απεργιακή δράση η οποία, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και παρά την σχετική απαράδεκτη νομικά δικαστική απόφαση (15-3-2024), βρίσκεται σε ισχύ.
Είναι ξεκάθαρος ο αυταρχικός κατήφορος του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., που δεν ενδιαφέρεται και δεν αναλογίζεται για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία με το καθεστώς απειλής και φόβου που επιχειρεί να διαμορφώσει.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. και ο Υπουργός Παιδείας Κ. Πιερρακάκης ανοίγουν μια από τις πιο μελανές σελίδες στη σύγχρονη ιστορία της εκπαίδευσης καταπατώντας το δικαίωμα των εργαζομένων να συμμετέχουν σε κατοχυρωμένες συλλογικές μορφές αγώνα. Αντί να στηρίξουν με όλα τα μέσα τους εκπαιδευτικούς που δίνουν καθημερινό αγώνα για να κρατήσουν όρθια τα σχολεία τους διώκουν και τους στοχοποιούν. Στοχοποιούν ιδιαίτερα τους/τις νεοδιόριστους/ες που για χρόνια γύρισαν όλη την Ελλάδα με μια βαλίτσα στο χέρι προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες στο δημόσιο σχολείο και σήμερα αντί για τις πράξεις μονιμοποίησης, που παράνομα δεν εκδίδει το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, παραλαμβάνουν παραπομπές σε πειθαρχικά.
Είναι πραγματικά αξιομνημόνευτο το γεγονός πως αντί να σκύψει το Υπουργείο και η κυβέρνηση πάνω στα οξυμμένα προβλήματα της Παιδείας, ασχολείται μόνο με την τιμωρία εκπαιδευτικών που παλεύουν για να μη γίνει η εκπαίδευση χειρότερη. Την ίδια στιγμή που προ των πυλών έχουμε νέο κύμα λουκέτων στα σχολεία, μισθούς που συνεχώς βαίνουν μειούμενοι, ασυντήρητα κτήρια, οικονομικές επιτροπές καταργημένες με σχολεία που αδυνατούν να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα! Τόσο μεγάλη έγνοια έχει για τα τη σχολική ζωή και την ομαλή λειτουργία των σχολείων! Με τον αυταρχισμό που υιοθετούν ομολογούν, στην ουσία, τα αδιέξοδα της ανάλγητης πολιτικής της που έχει κυριολεκτικά διαλύσει τα σχολεία.
Δεν σταματούν όμως εκεί. Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καταγγέλλει την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αντιδραστικές αλλαγές στη σύνθεση και τη λειτουργία των Πειθαρχικών Συμβουλίων των Δημοσίων Υπαλλήλων. Όπως ανακοινώθηκε στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο, οι αλλαγές αυτές θα προχωρήσουν άμεσα, με στόχο, όπως δηλώνεται, την «ταχύτητα», την «αποτελεσματικότητα» και τη «διαφάνεια».
Επί της ουσίας, η κυβέρνηση σχεδιάζει τον αποκλεισμό των εκπροσώπων των εργαζομένων με το πρόσχημα της, δήθεν, μεροληπτικής, υπέρ των εργαζομένων, στάσης τους. Προσπαθώντας, μάλιστα, να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα επικαλείται ως λόγο για την αντιδημοκρατική εκτροπή της ότι υπάρχουν πολλές υποθέσεις σε εκκρεμότητα και μεγάλη αναμονή εξέτασης των πειθαρχικών υποθέσεων λες και φταίνε οι αιρετοί για τις καθυστερήσεις! Αποκρύπτει την αλήθεια, ότι δηλαδή αιτία των καθυστερήσεων αποτελεί το γεγονός ότι οι δύο δικαστές συγκαλούν τα πειθαρχικά συμβούλια, όταν και εάν έχουν χρόνο, δηλ. μετά την άσκηση των καθηκόντων τους στις δικαστικές αίθουσες.
Η γενίκευση των διώξεων και η προσπάθεια επιβολής πειθαρχικών συμβουλίων απολύτως ελεγχόμενων από την κυβέρνηση είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε στηρίζει τους/τις συναδέλφους/ισσες που διώκονται άδικα. Δηλώνει ότι όλος ο κλάδος, ενωμένος θα δώσει απάντηση στην προσπάθεια της κυβέρνησης και του Υπουργείου «Παιδείας» να καλλιεργήσει τον φόβο και τη σιωπή απέναντι τόσο στα μεγάλα προβλήματα της εκπαίδευσης όσο και στην προσπάθεια οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να διατηρούν το δικαίωμα να αγωνίζονται μέσα από τα Σωματεία τους και την Ομοσπονδία.
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.
- Στηρίζει με όλους τους τρόπους (συνδικαλιστικά, νομικά, οικονομικά) τους συναδέλφους που διώκονται από τη μανία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
- Απαιτεί να σταματήσει κάθε πειθαρχική δίωξη για συμμετοχή σε συνδικαλιστική δράση. Να μην προχωρήσουν οι αντιδραστικές αλλαγές στα πειθαρχικά συμβούλια. Η παρουσία των αιρετών εκπροσώπων των εργαζομένων είναι αδιαπραγμάτευτη.
- Προχωρά σε Πανελλαδική Μέρα Δράσης ενάντια στις διώξεις και καλεί τους Σ.Ε.Π.Ε. σε όλη την Ελλάδα να οργανώσουμε πολύμορφες, πρωτότυπες και ανοιχτές προς την υπόλοιπη κοινωνία και τους εργαζόμενους, δράσεις και κινητοποιήσεις, την Παρασκευή 31/1/2025. Στην Αθήνα με συγκέντρωση-κινητοποίηση στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. στις 13:00. Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής προκηρύσσει 3ωρη πανελλαδική στάση εργασίας στο ωράριο του/της κάθε συναδέλφου 11:00 -14:00 και 14:00 – 17:00 και καλεί σε μαζική συμμετοχή.
Να σταματήσουν άμεσα όλες οι διώξεις συναδέλφων! Ο αυταρχισμός και η τρομοκρατία δε θα περάσουν!
Ζ’ ΣΕΠΕ: Παρασκευή 31 Ιανουαρίου: Πανελλαδική Μέρα Δράσης της ΔΟΕ και των εκπαιδευτικών Ομοσπονδιών – Συγκέντρωση ενάντια σε αξιολόγηση-πειθαρχικά-διώξεις και νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα 12μεσημέρι, Άγαλμα Βενιζέλου – Στάση Εργασίας
Συνάδελφοι/ισσες,
Με αφορμή την Πανελλαδική Μέρα Δράσης που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΔΟΕ και οι άλλες Ομοσπονδίες του χώρου της εκπαίδευσης την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2024, το Δ.Σ. του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Θεσσαλονίκης σε συντονισμό με τα εκπαιδευτικά Σωματεία της Θεσσαλονίκης καλεί συγκέντρωση ενάντια στην αξιολόγηση-πειθαρχικά-διώξεις και τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (Ωνάσεια, Διεθνές απολυτήριο, υπερεξουσίες διευθυντών)
την Παρασκευή 31 Ιανουαρίου, στις 12 το μεσημέρι, στο Άγαλμα Βενιζέλου
Σημειώνουμε ότι για τη διευκόλυνση της συμμετοχής η ΔΟΕ προκηρύσσει 3ωρη πανελλαδική στάση εργασίας στο ωράριο του/της κάθε συναδέλφου 11:00 -14:00 και 14:00 – 17:00.
Δεν μας τρομοκρατούν, δεν μας φοβίζουν! Όλοι/ες μαζί θα νικήσουμε! Η αξιολόγηση δεν θα περάσει!
Γ΄ΕΛΜΕ ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ: ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/1: ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ, ΤΙΣ ΔΙΩΞΕΙΣ, ΤΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ, ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
ΟΛΟΙ- ΕΣ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ, 31-1, στις 12το μεσημέρι στο ΑΓΑΛΜΑ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
ΔΕ ΘΑ ΜΑΣ ΥΠΟΤΑΞΟΥΝ!
Ο ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ,Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ της ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!
(ΚΗΡΥΣΣΟΥΜΕ ΤΡΙΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 11πμ – 2μμ)
Η κυβέρνηση μπροστά στις σθεναρές αντιστάσεις των σωματείων μας και των εκπαιδευτικών που δεν αποδέχονται την αξιολόγηση, που αποδομεί – ιδιωτικοποιεί το δημόσιο σχολείο, κατηγοριοποιεί σχολεία και εκπαιδευτικούς, ανασυντάσσεται!
Προωθούν νέα μέτραπου βάλλουν ευθέως τον πυρήνα του δωρεάν και δημόσιου χαρακτήρα του σχολείου, προωθώντας την εισβολή της επιχειρηματικότητας στο εκπαιδευτικό σύστημα και απογειώνουν τους ταξικούς φραγμούς. Παραχωρούν δημόσια σχολεία σε εταιρίες, τα επονομαζόμενα «Ωνάσεια», εφαρμόζουν το μπακαλορεά, , καθιερώνοντας διαφορετικά αναλυτικά προγράμματα μέσα στα ίδια τα σχολεία που η προοπτική τους είναι να παρέχουν τη δυνατότητα σε μαθητές να μπαίνουν στα ΑΕΙ χωρίς πανελλαδικές εξετάσεις. Καταργούν τους συλλόγους διδασκόντων, παραχωρούν νέες εξουσίες στους διευθυντές σχολείων και τους αναβαθμίζουν σε ρόλο επιθεωρητή, Διαιρούν το σώμα των εκπαιδευτικών μέσα στις σχολικές μονάδες για να επιβραβεύουν τους «άριστους», μέσω αξιολόγησης.
Η προώθηση του σχολείου της αγοράς χρειάζεται και τροφοδοτεί την αξιολόγηση. Γίνεται πλέον αντιληπτό πως η αξιολόγηση αποτελεί το πλαίσιο επιβολής του σχεδίου παραπέρα υπονόμευσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και ιδιωτικοποίησης, των ταξικών φραγμών και της υποβάθμισης.
ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΑΣΥΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ!
ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΥΓΜΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟ, ΔΙΩΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ!
Ξεδιπλώνουν ταυτόχρονα και με ενιαίο τρόπο και στη Δυτική Θες\νίκη, όπως έκανε η Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης, την πολιτική πυγμής και το σύνολο των αυταρχικών μέτρων που δοκίμαζαν το ένα μετά το άλλο επί τέσσερα χρόνια κατά των σωματείων μας και των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, αλλά δεν κατάφεραν να μας υποτάξουν και να περάσουν την αξιολόγηση. Προχωρούν σε κλήσεις σε πειθαρχικά συναδέλφων,επιδιώκοντας γενικευμένο κλίμα εκφοβισμού των εκπαιδευτικών για να αποδεχθούμε την πολιτική διάλυσης και ιδιωτικοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία προωθείται και μέσω της αξιολόγησης. Στρατεύουν όλο το μηχανισμό και όλη την εκπαιδευτική ιεραρχία σε άμεση και ενιαία δράση για να προχωρήσουν την αξιολόγηση σε όλους τους εκπαιδευτικούς και επανέρχονται σε νεοδιόριστους που είναι με την απεργία αποχή. Σύμβουλοι και διευθυντές στα δυτικά σε ένα αντίστοιχο κλίμα απειλούν συναδέλφους.
- ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΥΠΟΤΑΞΟΥΝ! Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
- ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΓΩΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΜΕ ΙΣΧΥΡΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΕΣ!
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ.
Απέναντι στο νέο τοπίο που θέλουν να διαμορφώσουν τώρα που ξεκινούν την αξιολόγηση για όλους στη Δυτική Θεσσαλονίκη και σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, οι μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκαν στις Διευθύνσεις Β/θμιας και Π/θμιας, στην ΠΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας και στο ΥΜΑΘ ανέδειξαν τη δυναμική των αγωνιζόμενων εκπαιδευτικών. Αποτελούν ηχηρή απάντηση στον άκρατο αυταρχισμό και την ανεπίτρεπτη για διοικητικό στέλεχος συμπεριφορά της Ζ. Βαζούρα.
Αποτελούν απάντηση και στην απαράδεκτη στάση με την οποία ο διευθυντής της ΔΔΕ Δυτικής Θεσ/νίκης προειδοποίησε ότι και ο ίδιος θα προχωρήσει σε πειθαρχικές διώξεις, αντί να προχωρήσει μαζί με το ΠΥΣΔΕ στην άμεση μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων, μετά και τις αποφάσεις των Διοικητικών Εφετείων που τους δικαιώνουν.
Έδειξαν το δρόμο που πρέπει να βαδίσουμε, τον αποφασιστικό αγώνα διαρκείας με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας. Έμπνευση μας δίνει ο θυμός και η θέληση των εκπαιδευτικών να συγκρουστούν μέχρι τέλος που καταγράφτηκε στις κινητοποιήσεις στις Διευθύνσεις και η επιμονή τους ότι δεν θα μπουν στην αξιολόγηση. Πολύ ισχυρή παρακαταθήκη μας δίνει το 1/4 των νεοδιόριστων, που επί δύο χρόνια άντεξε τις πιέσεις, τους εκβιασμούς και τις απαράδεκτες πρακτικές, τις γαλιφιές με τις οποίες τους αντιμετώπισαν, και έμειναν όρθιοι με την απεργία αποχή!
ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΡΑ
ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!
Δεν υπάρχει περιθώριο για καμία αναμονή, ούτε για αποσπασματικές κινητοποιήσεις όταν θα αποφασίσουν η ΑΔΕΔΥ, η ΟΛΜΕ, η ΔΟΕ. Οι πρόσφατες συνεχείς μαζικές κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ -Θ και ΣΕΠΕ ενάντια στην επιχείρηση επιβολής της αξιολόγησης, ενάντια στις διώξεις και τα πειθαρχικά, οι κινητοποιήσεις των ΕΛΜΕ, γονιών και μαθητών ενάντια στα Ωνάσεια στη Θεσ\νίκη , Αθήνα Κρήτη και αλλού, η μαζική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις συγκλονιστικές διαδηλώσεις για το έγκλημα των Τεμπών, χρειάζεται τώρα να γενικευτούν . ΤΩΡΑ είναι η ώρα για άμεση απεργιακή απάντηση από όλο τον κλάδο, μαζική και οργανωμένη στο πλαίσιο ενός πολύμορφου, παρατεταμένου και αποφασιστικού αγώνα σύγκρουσης και ανατροπής της πολιτικής τους, που θα περιλαμβάνει ενημερώσεις, εκδηλώσεις, συγκεντρώσεις, καταλήψεις, επαναλαμβανόμενες απεργίες, που θα φθάνει ως το τέλος της χρονιάς και τις πανελλαδικές εξετάσεις και η συνέχιση και κλιμάκωσή του θα καθορίζεται από τις Γ.Σ.
Απαιτούμε – διεκδικούμε
– Να σταματήσει τώρα η ατομική και κάθε διαδικασία της αξιολόγησης. Αυτοδίκαιη Μονιμοποίηση τώρα όλων των νεοδιόριστων.
– Να σταματήσουν τώρα οι διώξεις και τα πειθαρχικά και να αποσυρθούν όλες οι διοικητικές προσφυγές κατά των εκπαιδευτικών σε Α/θμια και Β/θμια.
– Τα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα (Νέος ρόλος Διευθυντών σχολείων, σχολεία χορηγών, «Ωνάσεια», Εθνικό Απολυτήριο, μπακαλορεά, κ.ά.) δεν θα περάσουν, δεν θα εφαρμοστούν, δεν θα προωθηθούν, να τα πάρουν πίσω!
– Καμία ίδρυση «Ωνάσειων» σχολείων. Κάτω τα χέρια από το 6ο Γ/Σ και το 3ο ΓΕΛ Ευόσμου.
– Να γίνουν δεκτά τα αιτήματα του κλάδου για αυξήσεις στους μισθούς, 1400€ καθαρά πρώτος μισθός στους νεοδιόριστους και ανάλογες αυξήσεις σε όλους, να επιστραφούν 13ος και 14ος μισθός, μαζικούς μόνιμους διορισμούς, 20.000 χιλιάδες τώρα στη Β/θμια και τα άλλα αιτήματα για το δημόσιο σχολείο και την εργασία μας.
ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΝΙΚΗ!
- Συγκέντρωση την Παρασκευή 31/1, 12μ., Α. Βενιζέλου. Κηρύσσουμε 3ωρη στάση εργασίας 11-2μμ.
- Γενικές Συνελεύσεις συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα!
- Συνεχίζουμε και εντείνουμε τον αγώνα κατά της αξιολόγησης με το ισχυρό μας όπλο την απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση που είναι σε ισχύ με αποφάσεις της ΑΔΕΔΥ (15/7/2024) και ΕΛΜΕ. Υπογράφουμε μαζικά απεργία αποχή!
- Σταματάμε παντού τις αξιολογήσεις με μονόωρες στάσεις εργασίας ή περισσότερων ωρών αν χρειαστεί από σύλλογο και εκπαιδευτικούς! Κανένας/καμιά μόνος του/μόνη της!
- Οργανώνουμε κοινή διαδικτυακή εκδήλωση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ με παρουσία δικηγόρων, πανεπιστημιακών, κ.λπ.
- Καλούμε όλες τις ΕΛΜΕ να συγκροτήσουν Επιτροπές Αγώνα και να συμμετέχουν στην Κεντρική Επιτροπή Αγώνα Θεσσαλονίκης κατά της αξιολόγησης.
Πανεκπαιδευτική διαδήλωση
Παρασκευή 31.1 – 12:00 Αγ. Βενιζέλου
Ενάντια σε :
– πειθαρχικά
– διαγραφές
– αξιολογήσεις
Κοινοί αγώνες μαθητ(ρι)ών /φοιτητ(ρι)ών/εκπαιδευτικών για δημόσια – δωρεάν παιδεία.
ΕΞΩ ΤΟ ΩΝΑΣΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΙΣ ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΑΓΩΝΑΣ
Αναρχική Συνέλευση Φοιτητ(ρι)ών Quieta Movere
Πανεκπαιδευτική Διαδήλωση: Παρασκευή 31/01 στις 12:00, Αγ. Βενιζέλου
Την Τετάρτη 29/01 πραγματοποιείται συζήτηση με στόχο τη ψήφιση Σχεδίου Νόμου για τη σύμβαση δωρεάς μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου και του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» για τη λειτουργία των Δημόσιων Ωνάσειων Σχολείων. Πιο συγκεκριμένα, η συζήτηση αυτή αφορά τη μετατροπή 22 Γυμνασίων και Λυκείων σε «Δημόσια Ωνάσειο Σχολεία» υποδεικνύοντας, για ακόμα μια φορά, την κατεύθυνση της κυβέρνησης ΝΔ και του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α σε διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση των σχολείων με την υιοθέτηση του αποτυχημένου αμερικάνικου μοντέλου του “charter school”.
Με τη δημιουργία αυτού του διαφορετικού τύπου σχολείων ανοίγει ο δρόμος εμπλοκής των ιδιωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πρόκειται για σχολεία, για λίγους και εκλεκτούς, με εισαγωγικές εξετάσεις, δικό τους πλαίσιο λειτουργίας, διαφορετική πηγή χρηματοδότησης -χορηγίες-, διαφορετικό αναλυτικό αλλά και ωρολόγιο πρόγραμμα, διαφορετικό ανώτερο αριθμό παιδιών ανά τάξη αλλά και διαφορετικά κριτήρια επιλογής -ακόμη και από τα πρότυπα σχολεία- του προσωπικού των σχολικών μονάδων. Οι εκπαιδευτικοί που ήδη υπηρετούν στα σχολεία αυτά θα χάσουν την οργανική τους θέση, ενώ οι εκπαιδευτικοί, που θα επιλεγούν μετά από “ειδική αξιολόγηση” και συνεντεύξεις, θα έχουν διευρυμένο διδακτικό ωράριο και πρόσθετες αμοιβές για τις υπηρεσίες που θα προσφέρουν, με αποτέλεσμα να σπάνε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και οι ενιαίοι μισθοί.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να τονιστεί πως η πρόφαση της κυβέρνησης για ίδρυση σχολείων με στόχο τη στήριξη ευάλωτων περιοχών και παιδιών και την παροχή “ίσων ευκαιριών” για όλες και όλους, έρχεται σε αδιέξοδο, καθώς μαθητές και μαθήτριες θα “πεταχτούν” έξω από τα σχολεία της γειτονιάς τους, ώστε να δημιουργηθεί “χώρος” για την εισαγωγή μαθητριών και μαθητών -των λίγων και των εκλεκτών- που θα επιλεγούν με βάση τα αποτελέσματα των εισαγωγικών τους εξετάσεων -για τις οποίες αρκετοί/ες θα επιλέξουν να προετοιμαστούν σε κάποιο φροντιστήριο!- στα καινούργια Ωνάσεια σχολεία.
Τα βήματα προς την ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και την κατηγοριοποίηση των σχολείων έχουν ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια και με το «θεσμό» της αξιολόγησης, που έχει απλώσει τα πλοκάμια του τόσο στις σχολικές μονάδες όσο και στο ίδιο το έργο αλλά και την «ποιότητα» των εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά την ατομική αξιολόγηση, αυτή εφαρμόστηκε αρχικά με έναν δόλιο και εκδικητικό τρόπο στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς -αφαιρώντας από αρκετούς μάλιστα την μονιμοποίησή τους και απειλώντας τους πως δίχως την ολοκλήρωση της διαδικασίας της αξιολόγησης δεν επρόκειτο να μονιμοποιηθούν- και συνεχίστηκε, από το τέλος της περσινής χρονιάς, και σε ορισμένους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα αντιστάθηκαν. Το κράτος, όμως, εγκληματοποιεί την απεργία αλλά και κάθε συνδικαλιστική δράση, εργατικές κινητοποιήσεις, κοινωνικούς & ταξικούς αγώνες και απαντά σε κάθε είδους αγώνα εκπαιδευτικών με πειθαρχικές διώξεις.
Με τον τρόπο αυτόν ανοίγει ένας δρόμος προς την ιδρυματοποίηση και τυποποίηση των σχολείων. Όποιος/α τολμήσει να αντιδράσει σε αυτό το αυταρχικό καθεστώς θα βρίσκεται σε απειλή πειθαρχικού ή και απόλυσης. Η εκπαιδευτική ελευθερία σίγα σιγά χάνεται. Το κράτος χρησιμοποιεί το σχολείο και κατ’ επέκταση την εκπαίδευση ως όργανο εξουσίας με σκοπό την παραγωγή «πειθήνιων πολίτών». Όπως είπε και ο Φερέρ: «Κάτω από τις σημερινές συνθήκες, ο δάσκαλος είναι απλώς όργανο της αστικής τάξης, εκπαιδεύοντας ανθρώπους να υπακούουν, να πιστεύουν και να σκέφτονται ανάλογα με τα κοινωνικά δόγματα που μας κυβερνούν. Σαν το στρατό και την αστυνομία, ο δάσκαλος επιβάλλει, βιάζει και χρησιμοποιεί βία. Ο πραγματικός παιδαγωγός είναι ο άνθρωπος εκείνος που δεν επιβάλλει τις ιδέες και τα δημιουργήματα του μυαλού του στο παιδί αλλά, αυτός που προωθεί τις ενέργειες του παιδιού. Η παιδεία οφείλει να είναι μια αυθόρμητη και δημιουργική πράξη». Άλλωστε, η ίδια αποτελεί έναν ζωτικής σημασίας χώρο κοινωνικής αλληλεπίδρασης, αντιπαράθεσης και αγώνα ιδεών.
Απέναντι στις συνεχείς αντικοινωνικές κρατικές καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις όλων των τελευταίων ετών που προωθούν τους αποκλεισμούς, την υποταγή και την καταστολή, απαξιώνουν τις ζωές μας, απαντάμε με συλλογικές αντιστάσεις και ακηδεμόνευτους αγώνες. Υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης καθώς και την ελεύθερη πρόσβαση σε αυτή για τον καθένα και την καθεμιά ανεξαρτήτως! Αν μένει κάτι ακόμα να σωθεί από τη φρίκη και τη βαρβαρότητα που μας καταδικάζει το κρατικό και καπιταλιστικό σύστημα, αυτό βρίσκεται στα δικά μας χέρια. Η μόνη λύση για έναν κόσμο ισότητας, αλληλεγγύης και ελευθερίας, για έναν κόσμο που η ζωή μας δεν θα παζαρεύεται και δεν θα εξαρτάται από τους υπολογισμούς των κυρίαρχων, για έναν κόσμο χωρίς πολέμους, φτώχεια, λεηλασία της φύσης, ξεριζωμό, αρρώστιες και θάνατο είναι η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ.
ΕΞΩ ΤΑ ΩΝΑΣΕΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΟΧΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΛΙΓΟΥΣ ΚΑΙ ΕΚΛΕΚΤΟΥΣ ΑΓΩΝΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΑΞΙΚΟΥΣ ΦΡΑΓΜΟΥΣ
ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ – ΝΙΚΗ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ
ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΟΜΠΩΝ-ΚΑΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΟΥ ΝΑ ΜΑΣ ΧΩΡΑΕΙ ΟΛΟΥΣ/ΟΛΕΣ
Συλλογικότητα για τον Κοινωνικό Αναρχισμό- Μαύρο & Κόκκινο μέλος της Αναρχική Πολιτική Οργάνωση – Ομοσπονδία Συλλογικοτήτων